.
συνέχεια από
48 - ΑΙΘΕΡΙΩΝΕΤΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ: Τ ο βάρος της γης λιγοστεύει, τα αντικείμενα γίνονται διάφανα, λαμπερά, φωτεινά. Στους τραυματισμούς δεν υπάρχει πόνος ή αιμοραγία... μόνο η δράση ενδιαφέρει, οι συνέπειες για την εξέλιξη της ιστορίας.
49 - ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ: Εξωστρέφεια, λαμπερή κίνηση και ενεργειακή... λόγος προς τα έξω ενεργητικά... χαρά και "παιδικότητα".
50 - Αντικειμενικοποίηση του υποκειμενικού κόσμου.
51 - ... η σκοπιμότητα του θανάτου...
52 - Ο οριστικός θάνατος ρίχνει το βλέμμα μας στον ήρωα του παραμυθιού... τον απομονώνει.
...............................................................................................
54 - Η πιο καλή παραστατικότητα είναι αυτή που δίνει το μάτι (;).
..............................................................................................
56 - Η ομορφιά είναι αποτέλεσμα πολλαπλών επεξεργασιών και της μεσολάβησης μιας "ιδιαίτερα προικισμένης ατομικότητας, που αποτελεί τη ζωντανή έκφραση του πνεύματος του λαού".
57 - Τα γνωρίσματα του παραμυθιού κατά Berendsohn: Λιτότητα. Τυποποίηση. Ενάργεια ή πλαστικότητα. Αντικειμενικότητα. Επιτεινόμενη δράση. Χαρακτήρες χωρίς πολλές ιδιότητες και αξίες που αναδεικνύονται με δράση.
58 - "ώσπερ τα σώματα εκ των κινήσεων κρίνεται, ούτω και τα ήθη".
59 - Ο ήρωας μπορεί να μην έχει τη δύναμη να κάνει μονάχος του το θαύμα, περιέχει όμως μέσα του το θαύμα, να μπορεί να εξουσιάζει με τη γοητεία του τους φορείς του θαύματος.
60 - Ο λαϊκός ήρωας ήθελε τον ήρωά του ανθρώπινο για να μπορέσει να τον αγαπήσει.
61 - ... η γυναίκα πιο επικίνδυνη στα παραμύθια από τον άντρα.
...........................................................................................
63 - ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΣΚΟΠΟ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ
64 - Το παραμύθι είναι η μορφοποίηση ενός κοσμικού βιώματος.
65 - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ:
Απαγόρευση - Παράβαση
Απόπειρα εξαπατήσεως - Προσφορά του ίδιου του υποκειμένου σε εξαπάτηση (ο ήρωας συνένοχος του ανταγωνιστή)
Δοκιμασία - Αντίδραση του ήρωα
Πάλη - Νίκη
Βλάβη ή έλλειψη - Άρση έλλειψης
Καταδίωξη - Σωτηρία
Ανάθεση ζητήματος - Εκτέλεσή του (αυτονόητο)
66 - Από μορφολογική άποψη μπορεί να θεωρηθεί ΜΑΓΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ κάθε διήγηση, η οποία εξελίσεται από μια κατάσταση βλάβης ή ένα στοιχείο ελλείψεως στο γάμο ή σε άλλες τελικές λειτουργίες, μέσο ενδιάμεσων λειτουργιών.
67 - Ήρωας
Εντολέας (που παρακινεί τον ήρωα να αναχωρήσει)
Ανταγωνιστής (πρόξενος βλάβης)
Δωρητής (του μαγικού μέσου κτλ)
Βοηθός (ή το μαγικό μέσο κτλ)
Αναζητούμενη μορφή (κόρη του βασιλιά κτλ)
Ψεύτικος ήρωας (σφετεριστής)
68 - Μέσα σε έναν κατασκευάσιμο κόσμο, ατενίζουμε ευχάριστα έναν κόσμο, ο οποίος γίνεται από μόνος του, σχεδόν με φυσικούς νόμους.
69 - Ο ήχος είναι που κανονίζει και πλάθει την ιστορία.
.
Τουρκία: Ισχυρή έκρηξη σε διυλιστήριο της Σμύρνης
Πριν από 19 δευτερόλεπτα
2 σχόλια:
Aαυτο δεν παιζει.
απο βδομαδα εχω υλη τη παιδικη λογοτεχνια
δεν παιζει σου λεω να βρισκω ςος στα μπλοκ ..
φφφφφφφφ
φιλια
και στον Πανοπτη ..
θα σας βρω κανονικα σε κανενα μηνα!
αλλα ειμαι εδω..:)
εμένα η ύλη (;) μου αυτή την περίοδο είναι πιο βαρυά... θα ακολουθήσει ανάλογο post... τα παιδικά παρμύθια με ισιώνουν :)
Δημοσίευση σχολίου